Trends in personalisatie van e-commerce

deel dit artikel

E-commerce is voortdurend in ontwikkeling. Elk jaar komen er nieuwe technologieën bij die e-commercebedrijven een verbeterde manier bieden om hun klanten te bedienen en ervaringen te personaliseren.

In een recent verhaal over Tijden voor e-commerce experts deelden hun inzichten in de volgende trends in e-commerce.

Massa-aanpassing

Kris Goldhair van KBMax neemt nota van een onderzoek van Deloitte waaruit blijkt dat klanten bereid zijn te betalen voor personalisatie.

Goldhair staten de studie "ontdekte dat een op de vier consumenten bereid is meer te betalen voor een gepersonaliseerd product, en dat weerspiegelt wat we op de markt zien", hij ging verder "We bevinden ons in een tijdperk van onmiddellijke bevrediging, waar klanten willen wat ze willen, wanneer ze het willen, en ze hechten meer waarde aan aangepaste goederen in tegenstelling tot iets dat in massa wordt geproduceerd." Dit idee van massaaanpassing is een groeiende trend in e-commerce.

“Keuze overbelasting”

Sarah Assous, senior vice president marketing bij Zoovu definieert de term 'keuzeoverbelasting'. Ze legt uit dat:

“De talloze opties die de hedendaagse consument ter beschikking staan, stellen hen in staat om uit talloze leveranciers te kiezen en talloze producten online te ontdekken. Hoewel het enorme aantal productopties gunstig is, kan het uiteindelijk leiden tot belemmeringen in het vermogen van de consument om een keuze te maken, beter bekend als 'keuzeoverbelasting'”

Dit maakt differentiëren van uw aanbod en koopervaringen des te belangrijker om concurrerend te blijven op het gebied van e-commerce.

CPQ voor e-commerce

Het stroomlijnen van het proces van maatwerk voor klanten is een trend waar steeds meer e-commerce retailers naar op zoek zijn. Goldhair legt uit dat “retailers beginnen te ontdekken dat de kosten van investeringen in massamaatwerk als trend de extra omzet waard zijn, vooral met behulp van opkomende 4IR-technologieën (vierde industriële revolutie), zoals CPQ.”

CPQ creëert de ultieme gepersonaliseerde koopervaringen voor klanten. E-commerce kopers in staat stellen om producten te configureren op de manier die ze nodig hebben, en automatisch visualisaties en citaten zien is de toekomst van e-commerce.

Lees meer over E-Commerce tijden

Geplaatst in:
Abonneren

Schrijf u in op onze nieuwsbrief

nl_NLDutch